maandag 4 juli 2011

mijn eerste ...

Ik ben er al een paar dagen mee bezig geweest. Heb slapeloze nachten gehad, menig medetwitterar om raad gevraagd, voorbeelden bekeken, gewikt en gewogen, gewogen en gewikt, getwijfeld, gedroomd en opnieuw getwijfeld. Vandaag heb ik het gedaan!!!!! Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken, ben achter mijn Toshiba geklommen - ik heb ergens gehoord dat het "actief" is als je erachter zit en "passief" als je ervoor zit, het zal allemaal wel - dus ik zat heel actief achter mijn laptop en heb een blog gecreĆ«rd.
Het lijkt wel de aanloop tot een bevalling zo spannend voelt het, je weet wat het gaat worden: een blog! Maar je (ik in dit geval) weet er niets vanaf. Hoe zal het eruit zien, zal het moeilijk of juist makkelijk worden, zullen anderen het leuk vinden......... twijfels die mij uiteindelijk niet hebben tegengehouden.
De eerste stappen zijn snel gezet, ik meld mij aan, geef zeer beknopte informatie over mijzelf en heb ..... een blanco blog. Vol verwondering staar ik naar mijn nieuwe scherm, huiverig beweeg ik mijn pijltje over het scherm druk haast onwennig op mijn muis en tast mij onderzoekend door het duister dat mijn blog is. Angstzweet is voelbaar, bang om iets fout te doen .... de wereld kan het nu immers zien ..... begin ik aan mijn eerste bericht, dit bericht. Mijn kindje is geboren, nu heet het kennis maken met elkaar en aan elkaar wennen. Net als in november 2006 toen mijn dochtertje is geboren moet ik opnieuw uitzoeken hoe alles werkt. Ik zag al gadgets, labels, instellingen, statistieken en ontwerpen langsvliegen en ben heel benieuwd waar deze reis mij overal naar toe zal brengen.

1 opmerking: